Gå till innehåll

Pannservice

Om det uppstår något problem med värmepannan ber vi er först och främst kontrollera:

Om du inte löser problemet med detta gör du en felanmälan.

Värmepannor och Panngruppen

Panngruppen består av medlemmar i föreningen
Värmepannorna är föreningens och föreningens ansvar,
medlemmen har däremot ett underhållsansvar som finns beskrivet här på vår hemsida.

Viktigt är att medlemmen fullföljer underhållet då uppenbara brister i underhållet kan medföra att medlemmen blir betalningsskyldig för utfört arbete.

Hur anmälan går till
Vid fel som medlemmen inte kan åtgärda så mejla in anmälan via vår hemsida.
Därefter kommer representant från panngruppen ta kontakt med Er för vidare åtgärder. Kan vi inte åtgärda detta själva så kommer vi tillkalla reparatör för vidare undersökning och reparation. Medlemmen får absolut inte kontakta reparatör själv, utan det är ansvarig i styrelsen som beställer reparatör efter undersökning och bedömning.

OBS! Boende som direkt kontaktar reparatör från tex Göteborgs El & Rör Jour, eller annan reparatör utan att först ha kontaktat Felanmälan och blivit ombedd att ta direkt kontakt kan själv bli debiterad för utfört arbete.

SKÖTSEL IVT 490 / 690

Rengörning av luftfilter (varannan månad
Kontroll av tryck på manometer, skall ligga mellan 0,5-1,5 (2 ggr / år)
Avluftning av tank (1-2 gånger/år)
Rengöring av spillkopp och dräneringsslang (1 gång/år)
Rengöring av frånluftsdon, var noga med att inte ändra inställningen på donet (1-2 gånger/år)

Manualer

Snabbguide_690

Snabbguide 490

Skötsel 490

Anvandarmanual_Vent302

Anvandarhandledning_IVT490

Anvandarhandl_Vent402

Anvandarhandl_Vent202

Anvandarhandl_690